torstai 17. kesäkuuta 2010

Telttakausi avattu ja festarikesä edessä

Vaikka mie olen syntynyt tunturin kupeessa Kittilässä ja lähisukulaiseni elävät yhä porotaloudesta, en luokittelisi itseäni varsinaiseksi eräihmiseksi. Kai mie olen siihen liian mukavuudenhaluinen. Olen kaksi kertaa elämässäni joutunut vastentahtoisesti telttailemaan omalla mittapuullani pitkäksi aikaa. Ensin vaihto-oppilaana etelä-afrikkalaisen isäntäperheeni kanssa kahdeksi viikoksi Botswanan ja Namibian puskiin sekä Kalaharin autiomaahan ja sitten myöhemmin collegessa viikoksi Tyynenvaltameren rannalle keskelle ei-mitään Vancouverin saarelle, Kanadaan.  Minun käsitystäni lomailusta ja rentoutumisesta ei vain yksinkertaisesti vastaa askeettisissa oloissa telttailu. :D

Päätimme kuitenkin tehdä jotain mukavaa Isabellan kanssa, joten pystytimme teltan ja leiriydyimme vierashuoneeseemme. Olin ensin vähän skeptinen teltanpystystaitojani kohtaan, koska festareillakin kaveripojat ovat pystyttäneet teltat.
Image and video hosting by TinyPic

Pystyyn se kuitenkin nousi ja ihmeeksi jopa pysyi ylhäällä. Tähän on siis tultu: moderni cityihminen telttailee omassa vierashuoneessaan. Kuinka urbaania!
Image and video hosting by TinyPic

Pikkuneiti oli enemmänkin kuin innoissaan raahatessamme patjat uuteen majapaikkaamme.
Image and video hosting by TinyPic

Telttakausi on siis virallisesti avattu ja festarikesä Suomen suvessa edessä. Huomenna alkavaan Provinssiin en ole menossa, mutta heinäkuun puolen välin tienoilla odottavat Ilosaarirock ja Joensuu.
Photobucket

Alla olevia kuvia katsellessani puhkun tyytyväisyyttä siitä, että minulla tulee olemaan katto pään päällä, juokseva suihku ja muutkin nykyaikaisen asunnon mukavuudet käytössäni myös rokkaillessani Ilosaaressa.
Photobucket

Photobucket

Vaikka todelliseen festarielämykseen kuuluvat toki muta, teltat ja muu. Itse olen kuitenkin sen jo kokenut muun muassa nukkumalla teltatta taivasalla Ilosaaren raviradan leirintäalueella (joka on siis se "huonompi" camping-alue) ja Pipefestissa viettämällä yöni Vuokatin metsissä pelkässä makuupussissa. Aika aikansa kutakin. Mukavaa kesää kaikille huolimatta siitä vietätkö sitä mökillä, kaupungissa, kulttuuritapahtumissa, festareilla vai pellolla kirmaten! :)

0 kommenttia :